בישיבה מתגוננים: "התפרצות רגשית מסוימת, זה טבעי"

    זה יום מאוד עצוב בשבילנו שבירושלים נחרב בית מקדש מעט. ראיתי לא מעט אנשים שהורידו דמעות. מאות בחורים שנעקרו מהגמרות
    ישראל פריי 6 Comment on בישיבה מתגוננים: "התפרצות רגשית מסוימת, זה טבעי"

    הרב אהרן הבר, מרבני ישיבת 'בית שמואל' בבית וגן, ניסה להסביר את התנהגותם האלימה של בחורי הישיבה, תוך שהוא מדגיש כי ההנהלה ביקשה להימנע מעימותים • "ראיתי הרבה יהודים מזילים היום דמעה על בית מקדש מעט שחרב"

    צילום: Yonatan sindel/Flash90
    זה יום מאוד עצוב בשבילנו שבירושלים נחרב בית מקדש מעט. ראיתי לא מעט אנשים שהורידו דמעות. מאות בחורים שנעקרו מהגמרות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כניסת כוחות הריסה מלווים בכוחות משטרה גדולים לישיבת 'בניין שמואל' בבית וגן גררו אחריהם התנהגות אלימה של תלמידי ישיבה, שהסתיימו במעצר 7 מהם. אחד מרבני הישיבה התראיין הערב ב"מהדורה המרכזית" וניסה לגונן על התנהגות הישיבה תוך שיגור ביקורת על העירייה ורשויות אכיפת החוק.

    "תמיד יש מיעוט בשולי החברה", אמר הרב אהרן הבר לאבי מימרן, "אבל כשמאות שוטרים עם עשרות כלי רכב נכנסים לשכונה עם 5000 – 6000 בחורי ישיבה אתה מצפה לדממה?!".

    הוא הדגיש כי הנהלת הישיבה הנחתה את הבחורים שלא לנהוג באלימות. "המשגיחים הסתובבו כל העת והנחו לא להשחית את מידות ולהתנהג בעדינות נפש. כשפורצים לישיבה, שולפים בברוטליות בחורים, מעיפים חפצים, יש התפרצות רגשית מסוימת. זה טבעי. אירועים דומים נגמרו באופן קשה בהרבה".

    הרב הבר הסביר את השתלשלות העניינים מנקודת מבטו: "צריך להבין, הנהלת הישיבה כורעת תחת נטל בלתי נתפס של התפתחות מבורכת. צריך לדאוג לפתרונות מהירים. מה שאילץ לאלתר פתרונות זמניים ע"מ להגיע להסדרה. חלק כבר אושר בועדה או מתעתד להיות נדון בימים הקרובים. זה מה שגרם למצב".

    הוא הוסיף: "זה יום מאוד עצוב בשבילנו שבירושלים נחרב בית מקדש מעט. ראיתי לא מעט אנשים שהורידו דמעות. מאות בחורים שנעקרו מהגמרות. אנחנו חוששים שההתנהלות של 'ייקוב הדין את ההר' מגיעה מיד מכוונת. יש מאות אם לא אלפי מבנים חריגים בעיר, לבוא דווקא עכשיו, שבוע וחצי לפני סוף הזמן ולהרוס? זה מעורר תהיות ומעלה תחושות לא נעימות".

    הרב הבר אף העלה טענה לפיה הנהלת הישיבה התייעצה עם נציג מקומי מתוך עיריית ירושלים, שהמליץ לה לנהוג כפי שנהגה, לאמר, קודם כל לבנות ואח"כ למצוא פתרון. "אנחנו עד עכשיו מצפים ממי שיכול לעזור, שיעשה זאת".



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מה שעצוב, שברור לכולנו שהם לא השתוללו בגלל שהם נורא כעסו, אלא סתם כי צריך קצת אקשן, ומה זה ערכים בכלל?

      1. מעינן היה לראות מה היה קורה אם היו שוברים לך את הבית

        1. חיים מילר צודק בכל מילה אני אתו אני הייתי שם וזה היה נורמלי ביותר שאם הורסים לאדם כמה מיליונים ואני אומר מתוך ידיעה (שזה כמה מיליונים) תהיה התפרצות כזו ודרך אגב מה שהיה שם לא היה כזה גרוע בכלל

    2. 4

      אבי מימרן משחית עולם הישיבות בושה וחרפה

    3. 3

      אני בתור מבוגר מודאג הנוער החרדי הופך לאלים זה עובדה